Η Ανω-Χώρα στην ορεινή Ναυπακτία

Η Ορεινή Ναυπακτία μπαίνει στην ωραιότερη εποχή της - αθηνόραμα travel

Η Ορεινή Ναυπακτία είναι ένας από τους ομορφότερους τόπους της Ελλάδας κατάλληλος για χειμερινές αλλά και για καλοκαιρινές αποδράσεις. Η περιοχή είναι γνωστή και με την ονομασία Κράβαρα.
Η Ανω-Χώρα βρίσκεται σε υψόμετρο 1100 μ. σε απόσταση 50 χλμ. από τη Ναύπακτο και 270 χλμ από την Αθήνα. Εδώ βρίσκονται αρκετές από τις υπηρεσίες του Δήμου Ναυπακτίας καθώς επίσης Κ.Ε.Π. και Κέντρο Υγείας.

ano-xora-naupaktias-kosmopolitiki-paradosi-stin-oreini-naupaktia

Bρίσκεται στη μέση ενός καταπληκτικού δάσους με έλατα και καστανιές που εισχωρούν μέχρι το χωριό. Είναι μια περιοχή πολύ ιδιαίτερη και μοναδική στην Ελλάδα και δίκαια έχει χαρακτηριστεί σαν τις «Άλπεις» της Ελλάδας.
Η Σύρτα πάνω στην οποία ακουμπάει τη ράχη του το χωριό έχει υψόμετρο 1460 μέτρα. Ανατολικά της Σύρτας υπάρχουν με μικρότερο υψόμετρο οι κορυφές Τσονάκι, Καραούλι, Αη Γιάννης και Μακρύβαλτο.
Νοτιοδυτικά της Σύρτας και σε απόσταση δύο περίπου ωρών είναι το βουνό Τσακαλάκι με υψόμετρο 1714 μ. Ανατολικά της Μεγ. Λομποτινάς υπάρχουν οι κορυφές Αυγό και Τριτσοβά καθώς και η αδερφές του Ομάλια και Νεραϊδάλωνο με υψόμετρα 1612 και 1708μ. αντίστοιχα.
Το παλιό της όνομα ήταν Λομποτινά.  Απίθανες είναι οι εκδοχές για την προέλευση αυτού του ονόματος. Η πιο πειστική είναι εκείνη, ότι προέρχεται απ’ την αρχαία σλαβική λέξη LODODINA και LODODO (=λεβουδιά, λαχανικό).
Το πιθανότερο λοιπόν είναι πως είναι όνομα σλάβικο, αφού και στη Γιουγκοσλαβία υπάρχει παλιά κωμόπολη με το ίδιο όνομα. Φαίνεται με την επέλαση των Σλάβων σ’ αυτά τα μέρη, που και τα κατοίκησαν τριακόσια περίπου χρόνια, έφεραν μαζί τους και το όνομα της καταγωγής τους.

Απαραίτητες πληροφορίες:

• Μην ξεχάστε να βάλετε βενζίνη στην Ναύπακτο πριν αρχίσετε να ανεβαίνετε!
  • Συμβουλή : Μετά την Ναύπακτο μην ακολουθείτε το GPS (τα πιο πολλά σε στέλνουν από χωματόδρομο)
  • Το χωριό δεν διαθέτει μηχάνημα ΑΤΜ
  • Όσον αφορά την προσβασιμότητα της περιοχής για τους χειμερινούς μήνες, μην ανησυχείτε: Ο δρόμος είναι άσφαλτος σε καλή κατάσταση και δεν κλείνει ποτέ!
  • (ΠΡΟΣΟΧΗ: Να έχετε πάντα αλυσίδες μαζί σας τους χειμερινούς μήνες)

Χάρτης Διαδρομής:

Διαδρομή Ναύπακτος – Άνω Χώρα:

Ναύπακτος – Δάφνη – Φιλοθέη – Λιμνίτσα (1,5km μετά τη Λιμνίτσα συναντάμε μια διχάλα, πάμε αριστερά για Άνω Χώρα 14km).

Πληροφορίες Διαδρομών:

Από Αθήνα:
Διαδρομή 1η : 270 χλμ
Αθήνα – Κόρινθος – Ναύπακτος – Άνω Χώρα (μέσω της γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου).
Διαδρομή 2η : 345 χλμ
Αθήνα – Λειβαδιά -Δίστομο-Δεσφίνα- Ιτέα – Ναύπακτος – Άνω Χώρα
Διαδρομή 3η : 290 χλμ
Αθήνα – Λειβαδιά – Άμφισσα -Δελφοί – Λίμνη Μόρνου- Άνω Χώρα
Σημείωση : Αν επιλέξετε την διαδρομή 3, μετά την Άμφισσα, πηγαίνετε προς Λιδωρίκι και 5 χλμ πριν φτάσετε στρίβετε αριστερά στην λίμνη του Μόρνου που ανοίγετε μπροστά σας

Από Θεσσαλονίκη:
Διαδρομή 1η: 513 χλμ
Θεσσαλονίκη – Λαμία – Μπράλος (έξοδος αμέσως μετά τη Λαμία δεξιά)-Άμφισσα-Ιτέα – Ναύπακτος – Άνω χώρα.
Διαδρομή 2η: 480 χλμ
Θεσσαλονίκη – Λαμία – Μπράλος (έξοδος αμέσως μετά τη Λαμία δεξιά) – Άμφισσα (μέσα από την Άμφισσα) – Λίμνη Μόρνου (Υπέροχη!!!)- Άνω Χώρα. Η διαδρομή αυτή είναι ομορφότερη αλλά και χιλιομετρικά συντομότερη
Διαδρομή 3η : 640χλμ

Δημοτικό Διαμέρισμα Αποδοτίας (Άνω Χώρα): 26340 41690
ΚΤΕΛ Ναυπάκτου: 26340 27224

Πεζοπορικές Διαδρομές:

Ατελείωτα χιλιόμετρα μονοπατιών μέσα από πανέμορφα δάση από έλατα και καστανιές, σας περιμένουν να τα εξερευνήσετε. Κάθε Σάββατο πρωί οργανώνονται ομαδικές πεζοπορίες με οδηγό, σε συγκεκριμένα μονοπάτια.

Ορειβατικές Διαδρομές

Κρυονέρια-Τσεκούρα:    Από το χωριό Κρυονέρια συνεχίζουμε για Περδικόβρυση. Μετά 2 χλμ περίπου κι αφού περάσουμε πέτρινη βρύση, συναντάμε αριστερά του δρόμου το μονοπάτι. Με σχετικά μικρή κλίση και περνώντας πέτρινο αλώνι και ένα ξέφωτο φτάνουμε σε καλάνι με πηγή. Από εδώ το μονοπάτι γίνεται απότομα ανηφορικό στη ράχη δεξιά μας. Φτάνοντας στην κορυφή της ράχης την ακολουθούμε και βγαίνουμε σε διάσελο μπροστά μας. Χωρίς μονοπάτι αλλά με καλή σήμανση και σε γυμνό βραχώδες έδαφος, ακολουθώντας την κορυφογραμμή δεξιά μας, φτάνουμε στην Τσεκούρα. Το μονοπάτι κινείται στο μεγαλύτερο μέρος του μέσα σε ελατόδασος .

Aνω Χώρα-ΤΣΑΚΑΛΑΚΙ:    Από την πλατεία και ανηφορίζοντας τα σοκάκια της Άνω Χώρας, βγαίνουμε σε χωματόδρομο, στην κορυφή του χωριού. Διασχίζουμε τον χωματόδρομο και μπαίνουμε για λίγο σε χάραξη χωματόδρομου. Ακολουθούμε το μονοπάτι στα δεξιά του χωμ. Περνάμε 2 στέρνες (μια χωματένια, όπου και πόσιμο τρεχούμενο νερό και μία τσιμεντένια) και ένα πέτρινο εικόνισμα. Περνώντας ξέφωτο, με καλλιέργεια καστανιάς και ακολουθώντας σταθερά ΝΔ πορεία, βγαίνουμε πάλι σε χωματόδρομο. Στα 100 μέτρα συναντάμε διασταύρωση χωματόδρομων και παίρνουμε τον αριστερό. Τον ακολουθούμε για 400 μέτρα και μπαίνουμε στο δασωμένο, στα αριστερά του δρόμου, σε μισοκλεισμένο μονοπάτι , μέσα στο καστανόδασος. Μετά 400 μέτρα συναντάμε πάλι διασταύρωση. Παίρνουμε τον αριστερό χωμ. και συνεχίζουμε για 200 μέτρα. Πάλι στ’ αριστερά του χωματόδρομου, μπαίνουμε σε μη ευκρινές μονοπάτι, για 200 μέτρα. Βγαίνουμε σε χωματόδρομο, απ’ όπου έχουμε οπτική επαφή με το Τσακαλάκι. Ακολουθούμε τον χωμ . και μετά 950 μ. βρίσκουμε πάλι διασταύρωση. Παίρνουμε τον δεξιό ανηφορικό χωματόδρομο και τον ακολουθούμε μέχρι το τέλος του, όπου και βρίσκουμε στάνες. Μπαίνουμε σε ρέμα στα δεξιά και βγαίνουμε σε αυχένα . Χωρίς μονοπάτι , με αρκετή κλίση και σχετικά δύσκολο, πετρώδες έδαφος, βγαίνουμε σε ράχη 80 μέτρα κάτω από την πρώτη κορυφή του βουνού (1697μ). Παρακάμπτοντας την πρώτη κορυφή, βγαίνουμε στην κορυφογραμμή και ακολουθώντας την, φτάνουμε στο Τσακαλάκι. Έχουμε ωραία θέα σε όλο τον ορεινό όγκο της Ναυπακτίας, τα Βαρδούσια, τα βουνά της Ευρυτανίας και της Τριχωνίδας.

Άνω Χώρα – Αμπελακιώτισσα – Τσεκούρα – Κρυονέρια:      Αναχώρηση από την Άνω Χώρα (1.050 μ.) όπου θα ξεκινά η πεζοπορία στο πανέμορφο φαράγγι του Κάκκαβου με κατάληξη στην Αμπελακιώτισσα. Από την Αμπελακιώτισσα (900μ.) ανάβαση στην Τσεκούρα και κατάβαση στα Κρυονέρια (1.312μ.).

About Click me

Η ΠΑΡΟΥΣΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΤΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΙΑΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΤΗΣ. ************************************************************ THIS WEBSITE IS INVITED TO RESIDENTS OF THE MUNICIPALITY OF NAFPAKTIA AND TO THOSE VISITORS.

Μια σκέψη σχετικά μέ το “Η Ανω-Χώρα στην ορεινή Ναυπακτία

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.